Sejfy biurowe – konieczność czy fanaberia w biurze?

16-11-2015

 

Nowoczesne biuro – ergonomiczne, urządzone w sposób estetyczny, wyraziście i niebanalnie podkreślające markę danej firmy. Oto główny trend aranżacji przestrzeni biurowej do pracy na rok 2015. Czy równie trendy jest posiadanie w biurze sejfu?

Sejf biurowy nieodzownie kojarzy nam się z przechowywaniem cennych przedmiotów, które boimy się pozostawić na ogólnym widoku. Pieniądze, biżuteria ale również dokumenty mogą stać się łupem złodzieja nie tylko w domu, ale również w biurze.

W każdym biurze składowana jest cała masa różnego rodzaju dokumentów: od zwykłej korespondencji, poprzez zamówienia, umowy, kontrakty, polisy, akty notarialne, formularze osobowe czy patenty. Spora część tych dokumentów jest poufna i dostęp do nich powinien być maksymalnie ograniczony. Dla osób odpowiedzialnych za prawidłowe przechowywanie dokumentów jest to nie lada gratka: zapewnienie optymalnego bezpieczeństwa przy równocześnie szybkim i łatwym dostępie pracowników do niezbędnych dokumentów. Rozwiązanie jest oczywiste: zakup sejfu biurowego.

Dokumenty należy zabezpieczyć we właściwy sposób zarówno przed kradzieżą, pożarem czy przypadkowym zniszczeniem. Ich przechowywanie w sejfach jest jak najbardziej zrozumiałe. Szczególnie w dużych firmach, gdzie ilość dokumentów wymagających właściwej ochrony jest większa, posiadanie sejfu jest jak najbardziej wskazana.

Na rynku dostępna jest cała gama różnego rodzaju sejfów, o różnych gabarytach i różnym przeznaczeniu. Firmy mogą zakupić do swojego biura sejfy atestowane, które otrzymały certyfikat potwierdzający deklarowany poziom ochrony włamaniowej bądź ogniowej. Mogą również zakupić sejfy bez atestu. Sejfy dostępne są zamkami kluczowymi, elektronicznymi bądź szyfrowo-mechanicznymi. Już od lat produkowane są sejfy ognioodporne zarówno do przechowywania dokumentów papierowych jak również cyfrowych nośników danych.

Wnioski są oczywiste: sejf gabinetowy jest pożądanym wyposażeniem każdego biura. W momencie, gdy stracimy ważny firmowy dokument świadomość, że można było temu zdarzeniu zapobiec jest najbardziej bolesna. Zakup sejfu do firmy jest jednorazowym kosztem. Korzyści z jego posiadania będziemy odczuwać przez wiele lat funkcjonowania firmy. Sejfy się nie starzeją a ich funkcjonalność jest niezmienna.

Pamiętajmy – bezpieczeństwo jest zawsze trendy!